Relieff Reklame trengte ny avfallshåndtering: – Franzefoss tar sortering på alvor

Del dette innlegget
Relieff Reklame trengte ny avfallshåndtering: – Franzefoss tar sortering på alvor
Franzefoss

Skrevet av:
Franzefoss

Vi gjør oppmerksom på at nye sorteringskrav eller andre endringer vedrørende kildesortering kan ha oppstått etter at dette blogginnlegget ble skrevet og publisert.

Relieff Reklame så behovet for å endre avfallshåndteringen på jobb. For å bli resertifisert som Miljøfyrtårn måtte de få på plass et bedre sorteringssystem – og dermed ble de kunde av sin egen kunde!

 

Relieff Reklame ble etablert på Kolbotn i 2010 av daglig leder Thomas Arildset og salgs- og markedsføringsansvarlig Eva Maria Utvåg. Byrået har i dag sju ansatte, med egen produksjonsavdeling og et bredt spekter av både lokale og nasjonale kunder. 

 

IMG_2209[1]I mange år leide Relieff et lokale hvor de ikke hadde noe med avfallshåndteringen å gjøre. Men etter at de byttet kontor ble det tydelig for byrået at de måtte få et mer bevisst forhold til avfall og sortering. 

 

– Vi ble sertifisert som Miljøfyrtårn i 2017, og er generelt veldig opptatt av å ta bærekraftige valg. Vi prøver å samle antall leveranser vi får sendt hit så vi ikke har trafikk til oss hele tiden, og det vi ikke kan produsere selv prøver vi å få fikset lokalt. Da vi skulle resertifisere oss så vi at vi ikke har en god nok løsning på sortering av avfall, som er en viktig del av miljøregnskapet, sier Thomas Arildset. 

 

Snur kundeforholdet

Arildset forteller at de i dag bare sorterer restavfall og papp, men fra januar 2024 får de et system fra Franzefoss med splitter nye avfallsdunker som også inkluderer matavfall og plast.

 

– Det er en veldig fin løsning for sortering, som gjør det mye enklere for oss å ta mer miljøvennlige valg. 

 

Arildset mener det var falt seg veldig naturlig for byrået å få inn Franzefoss som ny avfallspartner. 

 

– Vi kjenner allerede til Franzefoss etter mange år som deres leverandør av alle typer avfallsmerking. Vi har et godt forhold og kjenner godt til løsningene deres. Vi lager jo tross alt mye av informasjonsmateriellet deres. Derfor var det en enkel avgjørelse, og vi gleder oss til å ta det i bruk og å snu litt på kundeforholdet, ler han. 

 

Som et Miljøfyrtårn fører Kolbotnbyrået et transportmiljøregnskap, og også her mener de Franzefoss kommer godt med. 

 

– Flere av Franzefossbilene som henter avfall i området her kjører på biodrivstoff i stedet for diesel. Dette kan vi mye om, siden det er vi som lagde omprofileringsmateriellet deres da bilene kom, og det er veldig fordelaktig i miljøregnskapet vårt at også henting av avfallet gir mindre utslipp. 

 

– Franzefoss tar sortering og miljø på alvor, og nettopp derfor er dette et midt i blinken samarbeid for oss. Vi gleder oss til å komme i gang! avslutter Relieff Reklames daglige leder.



Del dette innlegget
New call-to-action